Kilka dni temu użytkowniczka Twittera o nicku Claire Underwood oznaczyła Carrefooura w poście, w którym zestawiła dwa skriny przedstawiające: reklamę Carrefoura w serwisie VOD TVP oraz artykuły wyświetlające się na stronie Tvp.info pod hasłem #TęczowaZaraza. Poprosiła także o wyjaśnienia, czy Carrefour jest świadomy tego, że kupując reklamy u TVP „finansuje treści promujące nienawiść wobec społeczności LGBT".    Po tęczowej stronie mocy  W odpowiedzi francuska sieć Carrefour ogłosiła, że wycofuje swoją najnowszą kampanię reklamową w TVP z powodu niepokojących treści, które „nie odpowiadają wartościom” firmy. O decyzji poinformował na Twitterze francuski oddział marki.    - Dzień dobry, te treści nie odpowiadają naszym wartościom. Po otrzymaniu Pani sygnału zdecydowaliśmy się wstrzymać aktualną kampanię. Skonsultujemy tę kwestię z polskim oddziałem Carrefoura oraz podwoimy naszą czujność - odpisali na Twitterze reprezentanci Carrefoura.   Warto przypomnieć, że kontrowersyjnego zwrotu „tęczowa zaraza" użył krakowski arcybiskup Marek Jędraszewski podczas zeszłorocznej mszy z okazji 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.   Bonjour, ces contenus ne reflètent pas nos valeurs. Suite à votre signalement, nous avons arrêté la campagne en cours. Nous allons redoubler de vigilance avec @CarrefourPolska sur ces sujets. — Carrefour (@CarrefourFrance) November 25, 2020   Poland's state broadcaster used language likening LGBT people to a "disease". Now @CarrefourFrance have done the right thing & dropped their ads: https://t.co/gJs0opL3BH If you work for an advertiser or agency you can act to protect your clients by following suit & excluding TVP https://t.co/lLb7pz2uFP — Stop Funding Hate (@StopFundingHate) November 25, 2020   Do sprawy odniósł się również polski oddział Carrefoura:    - Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej - możemy przeczytać w oświadczeniu.    Internauci docenili błyskawiczną reakcję Carrefoura oraz podziękowali za wstrzymanie kampanii. Decyzja marki daje nadzieję, że w przyszłości w mediach nie będzie więcej miejsca na mowę nienawiści, a osoby stosujące ją zostaną pociągnięte do odpowiedzialności. Cała sprawa nie spodobała się byłemu redaktorowi naczelnego Tvp.info oraz,zastępcy kierownika redakcji mediów interaktywnych TAI, Samuelowi Pereirze.   Jesteśmy portalem informacyjnym - informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy @CarrefourPolska miałby decydować którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję? https://t.co/0e62nLgbA8 — Samuel Pereira (@SamPereira_) November 26, 2020   Wbrew temu co pisze Onet, portal @tvp_info nie ma i nigdy nie miał rubryki "tęczowa zaraza".#FAKENEWS https://t.co/wcaBW6S1Oj — Samuel Pereira (@SamPereira_) November 26, 2020   /tekst: Julia Kudelska/